vrijdag 20 maart 2009

Statistieken generen


De implementatie van ons algoritme is zo goed als afgewerkt. Nu is het natuurlijk de bedoeling om het uitgebreid te testen. Een eerste stap die ons daarbij helpt is het bekomen van de juiste informatie. Vanaf nu genereert elke run van ons algoritme een file met daarin de rendertijd, het aantal ray castings en het aantal shadow ray castings. Verder hebben we ook een aantal tools geïmplementeerd die het verschil tussen een referentie en een gerendert beeldje bepalen alsook een waarde geven voor de fout (L2 norm van het verschil). Met behulp van deze informatie kunnen we de efficiëntie van ons algoritme vergelijken met bijvoorbeeld dat van een standaard path tracer.

Om de sterke punten en/of beperkingen van ons algoritme te bepalen zijn we bezig met het aanmaken van een aantal interessantere scenes. Een eerste voorbeeld hiervan is hieronder te zien. Deze scene bevat onder meer caustics, textures, spiegelende materialen en sterke indirecte belichting. De komende dagen zullen we nog een aantal andere scenes toevoegen om zo een zo volledig mogelijk beeld van de capaciteiten van ons algoritme te krijgen.


Room scene: referentie met Path tracer

Een andere interessante scene is de deur scene van Metropolis. Deze scene toont een kamer die enkel belicht word door de kier van een openstaande deur. Wij hebben een dergelijke scene gemodeleerd. We tonen een referentie gerendert met een pathtracer.

"Deur"scene, referentie met Path tracer(1024x1024)



Geen opmerkingen: