Er zijn echter wel enkele nadelen aan deze mutatie. Een probleem is dat de caustics niet optimaal verspreid kunnen worden. Dit komt omdat er nog altijd vanuit het oog wordt 'getraced'. Hierdoor kan de mutatie nog altijd relatief gemakkelijk de lichtbron missen. Dit zorgt in bepaalde gevallen voor een blokkerig effect (voor vierkante lichtbronnen). Verder vergen ze iets meer rekentijd dan lens en caustic perturbations. Toch zijn ze veel efficienter dan random number mutations.
Reflectie caustics bij multi-chain perturbations. Klein aantal initiele samples.
Reflectie caustics bij multi-chain perturbations. Meer initiele samples. Het blocking effect vervaagt naar mate er meer initiele samples worden genomen.
Reflectie caustics bij multi-chain perturbations. Meer initiele samples. Het blocking effect vervaagt naar mate er meer initiele samples worden genomen.
De beste strategie lijkt ons om een mengeling van lens, caustics en multichain perturbations te gebruiken. Elk van deze verschillende mutaties heeft bepaalde voordelen, en door deze te combineren krijgen we het meest efficiente en robuuste algoritme.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten