Diffuse scene gerenderd met een standaard path tracer
Deze scenes zijn nagenoeg gelijk. Bij ERPT zien we in de hoeken nog te heldere pixels. Deze artifacts zijn inherent aan het algoritme, en dus moeilijk te verwijderen op een elegante manier. Ze zijn een gevolg van een zeer grote geometrische term in het oorspronkelijk pad, waardoor de acceptance probability van mutaties zeer laag is. Hierdoor blijft het pad steeds in dezelfde pixel, en zet het daar al zijn energie af.
Op deze moment zijn we nog bezig met het aanpassen van de acceptance probabilities voor paden die speculaire nodes bevatten. To be continued...
Deze scenes zijn nagenoeg gelijk. Bij ERPT zien we in de hoeken nog te heldere pixels. Deze artifacts zijn inherent aan het algoritme, en dus moeilijk te verwijderen op een elegante manier. Ze zijn een gevolg van een zeer grote geometrische term in het oorspronkelijk pad, waardoor de acceptance probability van mutaties zeer laag is. Hierdoor blijft het pad steeds in dezelfde pixel, en zet het daar al zijn energie af.
Op deze moment zijn we nog bezig met het aanpassen van de acceptance probabilities voor paden die speculaire nodes bevatten. To be continued...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten